søndag 4. desember 2011

Farlig farvann

Fikk til min store glede Nemi-bok nummer 7, Farlig Farvann, i bursdagsgave fra Agnes. Nemi er så bra alstå! Hadde det ikke vært for åndsverksloven og klokka så hadde jeg skrevet av alle tegneseriene her jeg altså. Det er så mye klokt og morsomt.

- Begrensninger er ikke bra. De bare kveler alt mulig. Før man vet ordet av det lever man små liv der det meste som får en til å føle seg levende ikke er lov. "Moderation kills the spirit" sa Jenny Holtzer. Jeg elsker det setningen! Jeg vil tatovere den på rompa!
- Men den setningen: Det at den er så kortfattet er det som gjør den så fin. Setningen er så begrenset som mulig - og derfor er den i seg selv en selvmotsigelse.

Fra Farlig Farvann side 142 av Lise Myhre (ja, har allerede lest 142 sider)

Er ikke det godt sagt? I tegneseriestripa så svarer Cyan det som står i liten skrift. Det ødelegger jo på en måte der fine Nemi sa, men det er fortsatr veldig godt sagt. Det er litt rart at Nemi for mange er så bra, for det er svært få mannesker som kan identifisere seg med henne tror jeg. Allikevel så har hun ikke noen heltestatus for folk flest selv om hun er så veldig annerledes. Det er vel fordi hun også har mange feil som kommer så godt til syne. Det er kult.

Nå må jeg gjøre litt lekser. Sykdom og vill festing (les: familiebursdag) denne helga har satt en stopper for at jeg kunne ha gjort det før halv 11 søndag kveld.

Jeg lærer aldri.

xoxo Synne, litt tufs:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar