torsdag 13. oktober 2011

Husfluen

Vi har fått en husflue. Den er stor og feit og litt blå. Den liker å erte meg, for den svermer rundt borte ved verandadøra som om den vil ut, så jeg åpner verandadøra, men så surrer den inn på kjøkkenet eller bort til pcen også har den bare narret meg den lille sniken. Jeg har fått ganske god tid til å studere den for den henger ofte på pc-tastaturet mitt, som om den liksom har noe den skulle ha sagt. Den har ikke det vet du. Det er jo tross alt bare en flue. Akkurat nå vet jeg ikke helt hvor den er, men den er et sted i leilightene i alle fall, for den ville nok aldri forlatt meg. Eller kanskje den ligger død borte i vinduskarmen. Det kan godt være. Jeg har litt blandede følelser til at husfluen eventuelt skulle være død. Tror ikke den er det. Det er nok en sta liten spyflue vi har med å gjøre. Hvis den fortsatt er her i morgen, da skal den få et navn.

(Herregud så mange rare etiketter jeg har. Jeg her en etikett som heter "gaffel". Hva er det for noe? Jeg var litt etikettforvirret i begynnelsen. Har valgt å legge dette innlegget under "slitsomt". For fluen er jo litt slitsom.)

xoxo Synne, fluenes herre:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar