tirsdag 20. september 2011

Skolen er ingen pølsefabrikk

- Helga Hjetland
Et sitat jeg fant da jeg prøvde å finne en tittel til dette innlegger. Jeg skjønner det ikke overhodet.
Kilde: ordtak.no

Jeg er veldig glad i skolekalenderen min. Jeg tror kanskje jeg er litt for glad i den. Den holder oversikt over livet mitt når jeg ikke greier det selv. Det gir meg en overraskende stor glede å kunne stryke over noe jeg har skrevet ned, fordi da er jeg ferdig med det. Det er ute av livet mitt. Også kan jeg gå videre. Noen ganger skiver jeg ned lekser jeg allerede har gjort bare for å kunne stryke dem bort. Jeg vet det. Jeg er litt gal i hodet.

Vet dere hva? Det er kjipt å krangle med folk. Men skal man først krangle burde man aldri krangle om fortiden, fordi da har ikke kranglingen noe formål. Man kan jo ikke forandre fortiden. Man burde krangle om fremtiden, fordi da kan man komme frem til noe, da har kranglingen et mål. Dette hørte jeg på tv i går, og syntes det var ganske klokt.

xoxo Synne, litt syk:)

1 kommentar: